Fris & Fruitig 2016 in met je website!

2015 is voor vele voorbij gevlogen, zo ook voor mij. Maar ook voor bedrijven zal 2015 veel te snel zijn gegaan. Misschien is het voor veel bedrijven wel eens de hoogste tijd om hun website onder de loep te nemen (Fabian Hoogland, 2015). Het opfrissen van je website kan in 2016 van groot belang zijn, om de voortgang van jou onderneming te kunnen garanderen. In deze blog vindt u tips om uw website op te frissen!

  1. 404 errors laten verdwijnen. 
    404 errors zijn fouten in een website. Als een bezoeker een 404 error krijgt dan bevindt deze bezoeker zich op een pagina die niet meer bestaat (Karel Geenen, 2015). Het is dan voor de organisatie van belang dat deze pagina’s worden opgespeurd en waar nodig worden verwijderd. Er zijn verschillende gratis tools waardoor een organisatie 404 errors kan opspeuren, Broken Link Check is er daar een van. Als er toch 404 pagina’s gebruikt worden op een website is het van belang dat deze goed zijn ingericht. Er moet aan de consument duidelijk worden gemaakt dat de pagina niet meer bestaat en eventueel moet de consument verder op weg worden geholpen. Bol.com is hier een goed voorbeeld van, op een leuke manier maken zij hun consument duidelijk dat de pagina niet meer bestaat. 
    Maar ook de website van LEGO heeft na gedacht over de 404 error pagina. Als de error pagina goed is ingericht voorkomt dit ergernissen bij de consument (Web Guidance, 2015). 404 pagina
  2. Laadtijd van de website verbeteren
    Er is voor de consument niks vervelender dan een sloom ladende website. Als een website traag is met laden, kan dat er voor zorgen dat de bezoeker van jou website geïrriteerd raakt en de website eerder verlaat dan gepland. Om de laadtijd van je website te berekenen zijn er verschillende tools. Als hieruit blijkt dat je website traag is, is het tijd voor verbetering.
  3. Zoekwoordenonderzoek
    Via Google Adwords Keywordplanner kan jij als websitehouder, een onderzoek doen naar zoekwoorden waar gebruikers op zoeken. Hierbij moet rekening gehouden worden met trends en ontwikkelingen die spelen in jou branche. Voor elk zoekwoord kan worden bekeken hoe vaak er op wordt gezocht. Om nog meer bezoekers naar jou website te trekken kan je er voor kiezen om Google Adwords Campagnes te starten. Door het starten van campagnes, zorg jij er voor dat jou website boven aan in de betaalde zoekresultaten naar boven komt. Omdat je dan bovenaan in Google staat is de kans dat een bezoeker op jou website klikt groter dan bij onbetaalde zoekresultaten.
  4. Mening van de consument
    Wordt er gepraat over jou op het internet? Voor jou als websitehouder is het van groot belang om te weten wat jou bezoekers vinden van jou website. Er kan op verschillende kanalen gepraat worden over jou bedrijf/website. Sociale media kanalen zijn hierbij zeer belangrijk, veel mensen luchten hier hun hart en laten weten wat zij goed vinden maar ook zeker als ze minder tevreden zijn over jou. Een handig link om te kijken of er over jou organisatie gepraat wordt op het internet is Social Mention.

Om snel en makkelijk je website met één tool te kunnen analyseren en optimaliseren kan men ook gebruik maken van Woorank. Deze website maakt een snelle review van jou website, waarna jij kunt zien wat je moet of kunt verbeteren!

Bronnen:

  1. Fabian Hoogland, Dutch Cowboys, 8 analyses om je website op te frissen voor 2016, 28 december 2015: http://www.dutchcowboys.nl/online/8-analyses-om-je-website-op-te-frissen-voor-2016 (geraadpleegd op 29-12-15)
  2. Karel Geenen, KG blog, error 404: https://www.karelgeenen.nl/termen/error-404/ (geraadpleegd op 29-12-15)
  3. Broken Link Check: http://www.brokenlinkcheck.com/ (geraadpleegd op 6-1-16)
  4. Web Guidance, advies en ondersteuning 404 pagina van ergenis naar nuttig, 30 november 2015: http://www.webguidance.nl/advies-en-ondersteuning/404-pagina-van-ergenis-naar-nuttig/ (geraadpleegd op 29-12-2015)
  5. Pingdom Tools: http://tools.pingdom.com/fpt/ (geraadpleegd op 6-1-16)
  6. Google Adwords Keywordplanner: https://adwords.google.nl/keywordplanner (geraadpleegd op 6-1-16)
  7. Google Adwords: https://www.google.nl/adwords/ (geraadpleegd op 6-1-16)
  8. Social Mention: http://socialmention.com/ (geraadpleegd op 6-1-16)
  9. Woorank: https://www.woorank.com/nl/ (geraadpleegd op 6-1-16)
Advertisements

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out /  Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out /  Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out /  Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out /  Change )

Connecting to %s