Geen geld om naar een congres te gaan, dan organiseren we er zelf toch een!

The Next Web is ontstaan uit het idee om een start-up te beginnen. Alleen hadden Boris en Patrick geen geld om hun start-up te promoten op een congres. Dus als wij niet naar een congres kunnen dan halen we een congres wel naar ons. En zo begon het! 

Wat is TNW?
Wat is TNW nu precies. Volgens Martijn Scheijbeler is TNW het volgende: “The Next Web is a technology focused media company founded in 2006. It manages several initiatives focused on international technology news, business and culture” (About TNW, 2015) Maandelijks heeft TNW meer dan 7,2 miljoen bezoekers en 9,5 miljoen pagina bezoeken. De meeste bezoekers van TNW komen uit de verenigde staten en India. TNW bestaat uit verschillende onderdelen namelijk: TNW blog, TNW events, TNW deals & TNW academy.

Wat doet TNW?
Contentmarketing speelt bij TNW een belangrijke rol (Gastcollege TNW, 2015). Er zijn dagelijks 15 editors werkzaam, samen hebben zij tot nu toe ruim 70.000 artikelen geschreven voor de website van TNW. Maar waar ze nu goed in zijn is nog niet genoeg, TNW wil hun contentmarketing nog meer verbeteren. Dit doen zij met name door A/B testing. TNW vind het namelijk belangrijk dat alles wat ze doen schaalbaar is, met deze tests kunnen zij dat beter in kaart brengen. Daarnaast willen ze deze testen steeds meer automatiseren, hoe meer er geautomatiseerd wordt hoe beter. Want dan kunnen er meer tests worden uitgevoerd.

Analyseren
Bij TNW is een web analist werkzaam. Deze persoon is verantwoordelijk voor het in kaart brengen van de datapunten van TNW. Op dit moment heeft TNW 85 miljoen datapunten per maand. Met behulp van Google Analytics worden deze datapunten in kaart gebracht en kan het bezoekerspad van de consument in kaart worden gebracht. Door het in kaart brengen van dit pad, dan de consument op de juiste momenten getarget worden.

E-mail marketing & TNW
Ook TNW maakt gebruik van e-mail marketing. Voor hen is ieder e-mail adres geld waard. TNW wil zoveel mogelijk e-mail adressen in hun bezit krijgen zodat zij veel mensen kunnen bereiken met hun nieuwsartikelen. Aan de hand van A/B testen wordt bekeken welke e-mail het meest wordt geopend en waar wordt er dan op geklikt. Aan de hand van deze informatie kan TNW dan weer inspelen op de consument.

Ook op de sociale media is TNW erg populair. Op Facebook hebben zij namelijk meer dan 650.000 likes, 1,6 miljoen volgers op Twitter en meer dan 200 miljoen volgers op Google+. Om al deze sociale media kanalen up-t0-date te houden heeft TNW 2 fulltime medewerkers in dienst.

De toekomst van TWN
Het doel van TWN is het ontvangen van 15 miljoen unieke bezoekers per maand. Een gemiddelde van 2 pageviews per sessie. En het aannemen van nieuwe marketeers, op dit moment zijn zij met 15 marketeers. Dit moeten er in de toekomst 25 worden.

Bronnen:
1. About the next web, TNW (2015) : http://thenextweb.com/about/ (geraadpleegd op 14-12-15)
2. NTW, Martijn Scheijbeler. Gastcollege, 6 november 2015.

Advertisements

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out /  Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out /  Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out /  Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out /  Change )

Connecting to %s