We Heart It, I Love It

In Nederland hebben we er nog niet veel over gehoord maar toch heeft het al meer dan 25 miljoen gebruikers, We Heart It. Een nieuw social media kanaal wat in 2011 is gelanceerd en begon als een project van een student uit Amerika.

Wat is We Heart it?

We Heart It is een snel groeiend social media platform (weheartit.com, 2015), dat met name gebruikt wordt door jongeren over de hele wereld. Het doel van de App en de website is om jongeren zich visueel te laten uiten, door middel van foto’s en video’s. Hierdoor worden de jongeren met elkaar verbonden en worden zij een positieve gemeenschap.

Het mooie aan dit social media kanaal is dat je mensen kunt inspireren met jou foto’s en video’s. Je kunt je persoonlijkheid kwijt in de posts die je plaatst. De foto’s kunnen worden toegevoegd aan een collecties die verschillende thema’s en onderwerpen kunnen bevatten.

Schermafdruk 2015-10-27 13.47.38

Pest proof?

Ook We Heart It, wil het pesten via sociale media voorkomen (Ward van Beek, 2014). Steeds meer kinderen en jongeren worden gepest via sociale media. Dat hoort niet! En al helemaal niet van achter je computer, als je het ergens niet mee eens bent kun je dat gewoon op een normale manier tegen die persoon vertellen en uitleggen waarom je dat vindt. Pesten doet zoveel mensen pijn en daarom is het goed dat de nieuwe sociale media rekening houdt met pesterijen en deze tegen wil gaan.

We Heart It draait geheel over positivisme. Je kunt namelijk niet reageren op berichten en je vindt een bericht niet alleen leuk maar je houdt er meteen van. Het doel is dan ook dat de gebruikers positieve energie delen met elkaar en houden van elkaars berichten. Als een gebruiker een foto voorziet van een “hartje” wordt het automatisch toegevoegd aan je eigen profiel, hierdoor kunnen mensen zien van welke posts jij houdt. Daarnaast kun je net als op Instagram en Twitter mensen volgen.

We Heart It en de zakelijke markt

Omdat dit social media kanaal werkt met foto’s en video’s zal het voor veel bedrijven een goed kanaal zijn om hun producten aan de man te krijgen. Via foto’s krijgt de consument een goed beeld van de producten en van de organisatie. Waardoor zij sneller over zullen gaan tot de aankoop van een product. Via We Heart It kunnen bedrijven potentiële consumenten overtuigen van hun producten en aan zich proberen te binden.

Op We Heart It kan iedereen een gratis profiel aanmaken, zo ook bedrijven. Hierdoor is het dus een goedkoop kanaal om mensen aan te spreken en te inspireren. Daarnaast kan er ook geadverteerd worden via de App en via de website. De advertenties zullen niet al te veel opvallen voor de gebruiker omdat hij er uit ziet als een gewone afbeelding, dit zorgt ervoor dat er niet te veel frustraties ontstaan bij de gebruiker.  Echter wordt de afbeelding wel vaker gezien door gebruikers.

Bronnen:
1. Ward van Beek (2014), Wordt We Heart It de volgende social media hit? : http://www.dutchcowboys.nl/socialmedia/30936 (geraadpleegd op 27-10-2015)

2. We Heart It (2015), What is we heart it? : http://business.weheartit.com/partners/#what-is-we-heart-it (geraadpleegd op 27-10-2015)

Advertisements

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out /  Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out /  Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out /  Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out /  Change )

Connecting to %s